top of page

"ARGOS", nr. 12 / vara 2015

ROXANA BRÎNCEANU - "O femeie de succes"

Succesul pe care-l înregistrează pe plan profesional îi permite unei femei să se gândească şi la viaţa de cuplu. Ea apelează la firmele de specialitate pentru a găsi androidul care să se dovedească bărbatul ideal.

Am citit această povestire acum mulţi ani, în antologia AtelierKult şi mi-a plăcut foarte mult atât ca idee, cât şi ca scriitură. Am savurat-o din nou acum, cu aceeaşi plăcere ca întâia dată.

Doi poliţişti elveţieni sunt nevoiţi să-şi petrecă sărbătorile de iarnă anchetând cauzele unui deces straniu petrecut într-un hotel situat pe vârf de munte.

Acţiunea se petrece la începutul secolului XX, iar autorul a apelat la stilul şi ritmul folosite în acea perioadă. Prin urmare, consider simplul fapt că a reuşit să dea impresia unui text autentic al acelor vremuri o dovadă a calităţii lui.

IRINA GEORGESCU - "Incredibilii Lou şi Phil"

Cei doi copii ai unei familii dau dovadă de o imaginaţie debordantă, încurajată de mama lor. Dar graniţa dintre real şi imaginar este foarte subţire şi nu întotdeauna arată clar ce e adevărat şi ce e ficţiune.

Fiind vorba despre unul dintre textele câştigătoare ale concursului cu dragoni la care şi eu am participat, am fost extrem de curios să-l citesc. Recunosc că am fost surprins de modul în care autoarea a reuşit să gândească outside the box în cadrul unei teme care - aparent - trimitea lucrurile într-o direcţie foarte clar definită.

ALEXANDRU ORBESCU - "Miză mortală"

În urma unui accident, sufletul unei persoane ajunge într-o anticameră a lumii de dincolo, în care îşi va juca viitorul la cărţi alături de un înger, un demon şi însăşi moartea.

Am citit pe nerăsuflate acest text care mi s-a părut proaspăt şi incitant. I-aş reproşa doar începutul, care pare lipit şi fără de care nu s-ar fi pierdut nimic, dar modul în care autorul reuşeşte să trateze o temă serioasă cu un umor fin, care nu cade în caricatural, m-a impresionat. De altfel, constat cu plăcere că participanţii la Atelierului SF organizat de Revista de povestiri și Bookblog furnizează fără excepţie texte peste medie, ceea ce mă face să salut iniţiativa organizării acelui eveniment care poate contribui - încep să fiu tot mai convins de asta - la revirimentul SF-ului românesc.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Nu există încă nicio etichetă.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

© 2023 by Johan Cage. All rights reserved.

bottom of page